مطالب متفرقه

معرفی شرکت پایا گسترش خورشید تابان

گروه بازرگانی پایا گسترش خورشید تابان با نام تجاری پمپ خوب با در اختیار داشتن بیش از دو دهه سابقه حرفه ای در زمینه ماشین آلات صنعتی و سیستم های آبرسانی و آتشنشانی، تجهیزات استخر، سونا و جکوزی، اقدام به فعالیت در زمینه های مختلف واردات و تولید و فروش مستقیم به بازار مشتریان، توانسته است به عنوان مجموعه ای کامل با بیش از 45 کارگروه متخصص، متعهد و کارآزموده در خدمت شما مشتریان گرانقدر باشد. لذا این مجموعه با داشتن کارخانجات تولیدی و انبار مرکزی و فروشگاه و در نهایت دفتر مرکزی خود به این امر مبذول گردیده است که کالاها را با بهترین قیمت و کیفیت اصلی به دست شما عزیزان برساند. در مقاله زیر به معرفی بعضی محصولات این شرکت می پردازیم.

بوستر پمپ

بوستر پمپ از تجهیزات صنعتی است. این پمپ نوعی پمپ گریز از مرکز است زیرا از نیروی گریز از مرکز و یک یا چند پروانه برای پمپاژ سیال استفاده می‌کند. بوستر پمپ وسیله‌ای مکانیکی است که برای افزایش فشار آب یا سایر سیالات استفاده می‌شود. بوسترپمپ آبرسانی و آبیاری به پمپ فشار نیز معروف است. این تجهیزات صنعتی وظیفه افزایش فشار را دارند. بوستر پمپ فشار آب را افزایش می‌دهد و با افزایش فشار آن را به محل مورد نظر می‌رساند. نیروی فشار آب، آب را از منبع آب به محل یا سیستم تامین آب مورد نظر منتقل می کند. آبی که از منبع آب به خانه آورده می‌شود دارای فشار (سر) بالایی است.

با حرکت و جریان آب از مخزن به سمت منطقه مورد نظر اصطکاک آب و سایر ذرات دیگر می‌توانند در خط لوله باعث اتلاف انرژی شوند. این اتلاف انرژی مانع از رسیدن آب به طبقات بالای خانه‌های بلند می‌شود. نصب بوستر پمپ مقداری فشار اضافی به آب وارد می‌کند و فشار را به سطح مورد نظر می‌رساند. با استفاده از این سیستم آب یه سادگی به ارتفاع مورد نظر در طبقه ساختمان می‌رسد. بوستر پمپ با ترکیبی از پمپ‌های دیگر کار می‌کند. به عبارت دیگر، این تجهیزات صنعتی به تنهایی نمی‌توانند مایعات را به ناحیه یا موقعیت مورد نظر پمپ کنند. تنها هدف بوستر پمپ ها تقویت عملکرد سیستم پمپاژ موجود است. برای ساخت بوستر پمپ از تجهیزات جانبی دیگر مانند منبع (مخزن) تحت فشار استفاده می شود.

پمپ کف کش

انواع پمپ کف کش برای غوطه ور شدن کامل در آب ساخته شده‌اند. پمپ کف کش یک پمپ آب گریز از مرکز است، به این معنی که دارای موتوری است که یک پروانه طراحی شده برای چرخاندن و فشار دادن آب به سمت بیرون را تغذیه می‌کند. تجهیزات صنعتی موتور، در داخل یک مهر و موم ضد آب قرار گرفته و به بدنه پمپی که نیرو می دهد متصل است.

پمپ هایی که برای شناور بودن طراحی شده‌اند در داخل مخزن آبی قرار می‌گیرند که نیاز به پمپاژ دارد. به این ترتیب، آنها اغلب برای زهکشی در سیل، استخراج آب از چاه، پمپاژ فاضلاب، تخلیه حوضچه‌ها یا حتی به عنوان فیلتر حوض استفاده می‌شوند. پمپ‌های فیلتراسیون موجود در مخازن نیز نوعی پمپ شناور هستند. در مورد مخزن آب، پمپ های شناور در داخل مخزن واقعی قرار می‌گیرند تا آب را به جایی که مورد نیاز است پمپاژ کنند.

مزیت اصلی پمپ کف کش این است که بسیار بی صدا هستند زیرا آب صدا را جذب می‌کند. آنها همچنین کارآمدتر هستند زیرا به استفاده انرژی زیادی در آبی که در آن غوطه ور هستند نیاز ندارند. معایب این تجهیزات صنعتی عبارتند از خوردگی آب بند در طول زمان که اجازه می‌دهد آب وارد موتور شود و آب بندی دسترسی و تعمیر موتور را دشوارتر می‌کند. به همین دلیل چک کردن آنها در فواصل زمانی مشخص می‌تواند به کارآمدی آنها کمک کند.

پمپ لجن کش

پمپ لجن کش برای انتقال مایعات و جامدات فاضلاب از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شود. معمولا در مصارف مسکونی که از یک حوضه فاضلاب به یک سیستم فاضلاب یا یک مخزن سپتیک پمپ می‌شود. پمپ لجن کش برای عملکرد صحیح در پایین‌ترین نقطه حوضه فاضلاب نصب می‌شود. برای آگاهی از قیمت پمپ لجنکش با پمپ خوب تماس بگیرید.

از آنجایی که پمپ در بیشتر مواقع زیر آب است، به آن پمپ فاضلاب شناور نیز می‌گویند. پمپ لجن کش می‌تواند اتوماتیک، دستی یا دو حالته باشد. یک پمپ دو حالته حاوی یک دوشاخه پیگ بک است که به پمپ اجازه می‌دهد تا به صورت دستی استفاده شود، که در آن پمپ سوئیچ را دور می‌زند و مستقیما به سوکت وصل می‌شود یا به صورت خودکار، که در آن پمپ از طریق کلید شناور وصل می‌شود و کار می‌کند. فقط زمانی که سوئیچ فعال شود. به دلیل احتمال سرریز فاضلاب، معمولا استفاده از پمپ لجن کش دستی در داخل حوضچه فاضلاب توصیه نمی‌شود.

پمپ لجن کش پمپ‌های گریز از مرکز هستند، با طراحی خاصی که امکان عبور مواد جامد را بدون گرفتگی پمپ فراهم می‌کند. هنگامی که پمپ روشن می‌شود، موتور شروع به چرخش پروانه می‌کند و فشاری ایجاد می‌کند که آب را به داخل پروانه فشار می‌دهد و به لوله تخلیه می‌رود.

پمپ لجن کش از طریق یک سیم برق 10-25 فوتی تغذیه می‌شود. بسته به مدل، ولتاژ می تواند 115، 230، 460 یا 575 ولت باشد. محفظه پمپ که شامل یک موتور و یک پروانه است از چدن ساخته شده و برای استفاده طولانی مدت ساخته شده است. پمپ فاضلاب برای حذف تجمع آب از زیرزمین‌ها رسوب ایمن آن در سیستم فاضلاب یک خانه طراحی شده است. عملکرد پمپ سامپ نسبتا ساده است، اگرچه نصب آنها پیچیده‌تر است. در بعضی شرایط ویژه از پی ال سی مانند پی ال سی (PLC) دلتا برای کنترل پمپ ها استفاده می شود.

پمپ سیکلون

پمپاژ مواد ساینده مانند ماسه همیشه منجر به آسیب به واحد پمپاژ می‌شود. به عنوان کمکی به حل این مشکل یک پمپ جت اصلاح شده در اینجا بر اساس اصل هیدروسیکلون معرفی شده است. به همین دلیل این دستگاه را «پمپ سیکلون» نامیده‌اند. اصل عملکرد هیدروسیکلون یک محفظه مولد گرداب مخروطی است. دوغاب مایع از طریق یک گرداب یاب وارد بالای دیواره مخروطی هیدروسیکلون می‌شود که جریان مماسی و در نتیجه گرداب قوی در هیدروسیکلون ایجاد می‌کند. عمل آن توسط یک پمپ خارجی به دست می‌آید. خروجی پمپ سیکلون نسبت به سیستم محرکه نسبتا کم است (20-30٪). در نتیجه کاربرد آن فقط برای مواردی توصیه می‌شود که هزینه‌های انرژی قابل توجه نیست، به عنوان مثال زمانی که پمپ بخش کوچکی از یک سیستم بزرگ است.

 

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا